|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gminne Centrum Kultury w Mrozach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Gminnego Centrum Kultury w Mrozach.
Data publikacji strony internetowej: 2008-01-01.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2013-07-22.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Wyłączenia:
GCK jest w trakcie przygotowań do zmian na stronie internetowej w celu zapewnienia dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2025-03-27.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Aplikacje mobilne
Brak aplikacji mobilnych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Mirosław Borczyński, e-mail: dyrektor@kulturalnemrozy.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 25-757-44-79. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek Gminnego Centrum Kultury jest obecnie w trakcie przebudowy i rozbudowy w celu m.in. zapewnienia dostępności architektonicznej. W części nieprzebudowywanej dla osób niepełnosprawnych na wózku inwalidzkim obecnie dostępne są: poczekalnia kina, 1 toaleta, sala widowiskowo-kinowa, korytarz od strony ul. św. Teresy, jedno wejście do budynku - od strony ul. św. Teresy na korytarz z możliwością przejścia dla tych osób na salę widowiskową i do toalety po ułożeniu mobilnego podjazdu dla wózka; niedostępne są: jedno wejście od strony sceny, jedno wejście od strony kina, pozostałe pomieszczenia, w tym schody do kawiarenki. W budynku brak jest wind (będzie w części rozbudowanej). Brak jest innych dostosowań np. pochylni i platform. Z powodu zajęcia terenu przed budynkiem Gminnego Centrum Kultury na plac budowy, brak jest parkingu, w tym również brak jest stanowiska parkingowego dla osób niepełnosprawnych.
Istnieje możliwość wstępu z psem asystującym.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
GCK zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę za pomocą poczty elektronicznej i przesyłania wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych.
Brak jest możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Brak jest pętli indukcyjnych, systemów FM, systemów na podczerwień, systemów Bluetooth.
Po trwającej obecnie rozbudowie budynku GCK dostępność informacyjno-komunikacyjna zostanie zwiększona, m.in. poprzez instalację nowych urządzeń i środków technicznych wspomagających osoby ze szczególnymi potrzebami.